Hopp til hovedinnhold

Kvalitetssystem - Reservering av studieplass

Dersom du har f√•tt tilbud om opptak p√• et bachelorprogram, √•rsstudium eller studium ved lokalt opptak, kan du s√łke om utsettelse av studiestart til √•ret etter ved gyldig grunn. 

 

Du kan s√łke om √• f√• reservert studieplass  ved:

  • Avtjening av f√łrstegangstjeneste i milit√¶ret eller siviltjeneste
  • Graviditet/f√łdsel/adopsjon
  • Sykdom
  • Eller andre s√¶rlige √•rsaker (f.eks. store omsorgsoppgaver)

 

Hvordan s√łke

Send utfylt s√łknadsskjema sammen med gyldig dokumentasjon til post@himolde.no  eller H√łgskolen i Molde, Postboks 2110, 6402 Molde.

S√łknadsfrist er: 1 september

F√•r du innvilget reservert studieplass er du garantert √• f√• tilbud neste h√łst. Du skal likevel s√łke p√• nytt innen 15. april til Samordna opptak. Du sender F√łlgeskjema og legger ved kopi av svarbrevet fra h√łgskolen som viser at du har f√•tt reservert plass.  Ved lokalt opptak sender du ogs√• kopi av at du har f√•tt reservert plass.

Du er sikret opptak, men må likevel besvare tilbudsbrevet innen oppgitt frist.

 

Har du f√•tt reservert studieplass skal du ikke registrere deg ved semesterstart, betale semester- og kopiavgift, bekrefte utdanningsplanen, s√łke om undervisningsopptak eller melde deg opp til eksamen den h√łsten du ikke har anledning √• starte.

 

Enkeltemnestudenter kan ikke s√łke om reservering studieplass.