Hopp til hovedinnhold

Kvalitetssystem - Evaluering av rekruttering av studenter

På kort sikt

  1. Kvantitativ analyser
    1. Antall søkere, mai - juni
    2. Antall opptatte studenter, august -  september
    3. Antall deltakere på kurs, konferanser og lignende, kontinuerlig
    4. Antall henvendelser, telefonsamtaler, påmeldinger, kontinuerlig 
  2. Årlig rekrutteringsundersøkelse
    (Gir oss mulighet for å sammenligne fra år til år og i forhold til andre høgskoler)
  3. Fokusgrupper og spørreundersøkelser (OMNIBUS), gjennomføres 2-3 ganger pr år. 

På lang sikt

  1. Data som viser endringer i målgruppene
    1. Effektmåling i målgruppene på holdningsendringer og handlinger
    2. Har vi fått flere studenter, fra nye geografiske områder?
    3. Har vi brukt mindre penger (kostnadseffektiv kommunikasjon)?
 
Våre partnere: